Totalul afișărilor de pagină

duminică, 10 aprilie 2011

Mîntuiţi-vă, că vă ia mama dracului!


Nu mai împingeţi, băăăi, mînca-v-ar buba neagră de budişti!
Senzaţional! Doar ortodocşii sînt oameni!

Poate or fi şi la necreştini (necredincioşi) oameni morali, au o moralitate, nu fură  etc; pentru aceştia nu există mîntuire?
arhimandrit Arsenie Papacioc: Eu trăiesc aici înconjurat de turci, foarte mulţi turci; duc o viaţă morală, dar sunt, fără discuţie, afară de mîntuire pentru că ei nu cred în Adevărul Creştin. (extras din cartea: Singurul Adevăr este Ortodoxia)

Biserica a recunoscut întotdeauna că exista un singur mijloc de mîntuire: Răscumpărătorul! Ea a recunoscut că cele mai mari virtuţi ale firii căzute pogoară la iad. Dacă drepţii adevăratei Biserici şi făcătorii de minuni, care credeau în Răscumpărătorul ce urma să vină, pogorau în iad, cum vă închipuiţi că păgînii şi mahomedanii şi ateii, care nu au cunoscut şi nu au crezut în Răscumpărător vor căpăta mîntuirea, numai pentru că ei vi se par dumneavoastră drăguţi şi buni, cînd mîntuirea nu se obţine decît printr-un singur, vă repet, un singur mijloc, şi acesta este credinţa în Răscumpărătorul. (Sfîntul Ignatie BriancianinovDespre mîntuirea necredincioşilor)

   Băiatul meu e în clasa a 8-a. Am avut grijă să-l las să priceapă liber mai multe chestii care ţin de spirit, cultură, religie, sfătuindu-l doar atunci cînd a crezut el că nu se poate lămuri singur şi mi-a cerut o părere. La vîrsta lui e suficient de informat şi de critic ca să nu accepte pe nemestecate orice explicaţie referitoare la lumea de aici şi la cea de dincolo. M-a surprins într-o zi cînd mi-a spus că i-ar fi plăcut să studieze la şcoală o istorie a religiilor şi nu doar religia ortodoxă. De fapt ceea ce înţeleg profesorii să facă din predarea religiei în şcoli este o îndoctrinare fără limite şi fără ruşine, propovăduirea unei habotnicii care nu e cu nimic mai brează decît ce face islamul cu nişte copii învăţaţi de la vîrsta de doi ani că hoţilor li se vor tăia mîinile şi picioarele, că persoanele cu orientări homosexuale trebuie executate prin lapidare, arse de vii sau aruncate de pe o stîncă, că cei care nu cred în Islam vor arde în focul iadului. Acum cîteva zile, Adrian al meu mi-a povestit că profesorul de educaţie civică le-a ţinut o scurtă lecţie despre ce înseamnă mîntuirea adevăraţilor creştini. Poate că respectivul îşi confundă obiectul muncii şi habar n-are că treaba lui e să cultive toleranţa elevilor faţă de alteritate, nu să-i înveţe că ei sînt deasupra neortodocşilor, pentru că aceştia din urmă “nu se pot mîntui”. Respectivul “cadru didactic”, că altfel nu-i pot spune bigotului ce şi-a greşit meseria, le-a spus copiilor, la final, că cei de altă religie, budişti, musulmani, shintoişti etc. sau cei din confesiuni creştine neortodoxe vor rămîne nemîntuiţi chiar dacă au dus o viaţă morală pe toată durata existenţei lor. La urma urmei, eu nu prea mă dau în vînt după teoriile astea ortodoxe care par făcute mai mult ca să sperie lumea. Nu înţeleg neam ce e aia mîntuire şi ceea ce citesc despre ea mi se pare scris într-un nedigerabil limbaj de lemn. Am putea cere ca asemenea lecţii de intoleranţă (da, practicanţilor ortodocşi, intoleranţă, uitaţi-vă pe unele citate din monahii voştri vestiţi!) să nu se mai ţină în şcolile dintr-un stat laic ca al nostru, dar cu o clasă politică ce se înghesuie la pupat moaşte n-ai şanse de succes, nici cu o populaţie ce se conformează unor ritualuri fără să ştie la ce se închină. Rămîne să ne salvăm singuri din această mare de ignoranţă şi de prefăcătorie bigotă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu