Totalul afișărilor de pagină

sâmbătă, 31 decembrie 2011

Viaţa merge mai departe! Oare?

   Aşa se zice de obicei. După ce moare o persoană importantă pentru noi, vine un moment de acalmie cînd ne consolăm astfel. Eu sînt atît de dependent de amintirile mele încît nu pot crede ca viaţa curge ca şi cînd nu s-ar fi întîmplat nimic. Dacă e adevărat ca din materialul viu care ne compune complicata şi fragila maşinarie a trupului nu mai rămîne nici o celulă neschimbată după vreo 7 ani de la naştere, înseamnă că omul\persoana este doar suma interacţiunilor avute de-a lungul existenţei cu ceilalţi. Abia ajuns în Spania în iunie 2011, am primit vestea morţii lui Matei Kiraly, apoi pe cea a dispariţiei lui Sergiu Tofan. Am realizat brusc lipsa de însemnătate a tuturor flecărelilor de pe net, blogăreala fără limite, bîrfa ca sport de masă al spaţiului virtual. La ce bun să împărtăşesc lumii experienţele mele de zi cu zi, pe cine interesează? Şi dacă cineva ar avea răbdarea să le citească, ce efect vor avea ele asupra anemonelor, să zicem? Clima e în schimbare dramatică la nivel global, e criză mondială, morală nu-i, prinţipuri ioc, tradiţiile glorioase altădata se sting cu fiecare an, pămîntul va dispărea peste vreo 5 (alţii spun7) miliarde de ani, la ce bun să mai scriem? Daţi-mi un motiv pentru care are rost toată această viermuială/blogăreală bezmeticească la care se înhamă chiar şi cei ce habar n-au de gramatică!
Am fost plecat o bună parte din anul care aproape s-a scurs în Spania şi în Franţa, mai mult la Paris şi mai puţin la Madrid. Ce să scriu ca să fie diferit de ce au produs alţii înaintea mea? Ce să aduc nou? Numa' aşa, ca să înghesuiesc şi eu nişte banalităţi printre altele? Mă mai gîndesc, poate-mi trece. 

2 comentarii:

  1. Hai, ca o sa-ti treaca. O sa te manance buricele degetelor, ca asta-i boala grea... Pana una -alta, eu ma bucur ca ai revenit si asa, doar ca sa-ti ineci amarul... Stii cand imi spuneai ca sunt cimitirele pline cu oameni de neinlocuit? Asa-i, da' macar, cat traim, sa se stie! Si ce efect pot avea mazgalelile tale pe blog? Poate chiar efectul pe care l-au avut razele gama asupra anemonelor! N-ai de unde sa stii, daca nu incerci!
    Hai, lasa, ca o sa-ti treaca. Abia astept!
    La multi ani, Mariene, si sper sa ne insotim multa vreme. Daca nu noi, atunci- cine? Daca nu acum, atunci- cand? Daca nu pe blog- atunci unde?

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred ca problema de fata e neputinta de a te asocia cu restul indivizilor,fiindca asta e un lucru bun.Sunt ..cat,6 miliarde de oameni pe planeta?
    Si toti sunt speciali in felul lor,personal si amarat,extravagant si groaznic uneori.
    Eu unu'sunt convins ca cele aproape 9000 de vizualizari ale blogului au fost facute pe baza de interes,din cauza faptului ca anumiti oameni acolo chiar vor sa stie ce scrie Marian Ganea,fiindca parerea lui conteaza,fiindca e mereu nevoie de oameni care-si pot deosebi moralitatea de nevoie,oameni care pot dobandi peste noapte sau poate chiar intr-o fractiune de secunda,pe cat de "ilicit" si neasteptat fata de regulile omenirii,o decenta morala si un punct de la care nu vor sa mai inteleaga oranduirile cu care's tot loviti peste moaca de gloata.
    De ce sa scrii?Fiindca daca n-ar exista oameni ca tine,ar fi doar cei calora le e de ajuns sa-si care corpul prin lumea asta atat de minunata si atat de nenorocita in acelasi sens,insa ar face-o fara bucuria zilei de maine,fara constientizarea celei de azi ..si cu prostia zilei de ieri.
    Fiindca e nevoie de oameni cu puncte de vedere bine gandite care sa ne palmuiasca din cand in cand si sa ne trezeasca la realitate zicand..uite asta nu e bine,dati-va seama ca e corect cum zic eu,o stiti doar !
    Noi uitam de fiecare data cum sa fim oameni,si in astfel de timpuri,sunt vitale sufletele care inca stiu sa spele murdaria sufletului si neputinta spirituala in care ne tot afundam,odata cu trecerea vietii.
    Am citit candva: Lumea nu se duce de rapa fiindca oamenii rai fac lucruri rele,ci fiindca oamenii buni nu fac nimic decat sa priveasca.
    Stefan Ganea

    RăspundețiȘtergere